عبدالهادی درزیان عزیزی

استادیار

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/12/13

عبدالهادی درزیان عزیزی

دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی / گروه مدیریت

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. تاثیر تجربه مشتری و تصویر فروشگاه بر قصد خرید مشتریان محصولات کلینیک ساختمانی شهرستان اهواز
    میثم وحدتی نیا 781
  2. تاثیر بازاریابی محتوایی بر وفاداری هواداران با نقش میانجی برندسازی (مطالعه موردی: باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران)
    پدرام افضلی فر 781
  3. تاثیر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط مورد مطالعه صنایع دستی استان خوزستان
    رضوان مسگر باشی 781
  4. بررسی تاثیر نام ونشان تجاری مشترک بر تمایل خرید مشتریان شرکت های تعاونی استان خوزستان با در نظر گرفتن نقش تعدیلگر حمایت مشتریان
    پریسا تیریان 780
  5. تاثیر بازاریابی محتوا برعملکرد کسب و کارهای نوآورانه(مطالعه موردی شرکت های پارک علم و فناوری خوزستان )
    ندا خالدی 779
  6. بررسی تاثیر دوسوتوانی فناوری اطلاعات بر سرعت توسعه محصول جدید با نقش میانجی چابکی عملیاتی (مورد مطالعه: شعب بانک رفاه استان خوزستان)
    نرجس نصیری کاکلکی 778
  7. تاثیر نظرات کاربران آنلاین بر قصد خرید
    بهاره سرداری زاده 777
  8. بررسی تاثیر رویکرد پایداری شرکت بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی قابلیت‌های سازمانی (موردمطالعه: شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر)
    مهشید گدازی 777
  9. بررسی تاثیر بازاریابی دهان‌به‌دهان الکترونیکی بر تصویر برند و قصد خرید (مورد مطالعه: دنبال کنندگان صفحات دیجی کالا در اینستاگرام)
    میثم طاهری 777
  10. بررسی تاثیر جهت گیری بازار بین شرکتی و مدیریت منابع انسانی برند محور بر رضایت مشتری با نقش میانجی رفتار شهروندی برند (مطالعه موردی: شرکت های فعال در صنایع فلزی شهرک صنعتی شماره1 اهواز)
    زیبا جمشیدیان 776
  11. شناخت عادات رسانه ای گروه های مختلف مشتریان بانک سینا (مورد مطالعه : شعب شهر اهواز)
    زهرا حسینی سعیداوی 775

    <p style="text-align: right;">شواهد پژوهشی پیرامون عادات رسانه ای به عنوان یکی از فرضیه های رضایتمندی است و کانال ارتباطی و رسانه ها دارای ویژگی های هستند که با توجه به نوع رسانه، کاربرد آن را تعیین می کند. آگاهی از دیدگاههای مخاطبان و میزان رضایتمندی و تبع آن عادات رسانه ای نگرش مخاطب را برای رسانه دارای اهمیت کرده و تدوین برنامه ها و سیاست های رسانه را تسهیل می کند. هدف از مطالعه حاضر شناخت عادات رسانه ای گروههای مختلف مشتریان بانک و میزان رضایتمندی و سطح استفاده به کانال ارتباطی است. طرح تحقیق حاضر از نوع توصیفی است که به صورت تصادفی بر روی نمونه ای از گروههای مختلف مشتریان بانک سینا در سطح شهر اهواز، شامل 384 نفر انجام گردید. پرسشنامه ای حاوی سئوالاتی در مورد استفاده از رسانه و علل اولویت انتخاب رسانه تکمیل و نتایج حاصل از 340 پرسشنامه پر شده مورد تحلیل قرار گرفت. پایایی و روایی پرسشنامه از طریق استادان حوزه ی رسانه و مدیریت و آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. نتایج حاصل از کای اسکوئر در مقدار(475و14) نشان میدهد تحصیلات در استفاده از وسایل ارتباط جمعی تاثیر ندارد. رابطه ی بین متغیر جنسیت و اولویت استفاده از وسایل ارتباط جمعی تایید شد. مهمترین زمان اثر بخشی رسانه ها از ساعت 24 تا 18است و اینترنت، تلفن همراه و تلویزیون رتبه ی اول تا سوم میزان اثر بخشی انتقال رسانه ای است. در تلویزیون شبکه سوم، شبکه خبر و شبکه یک رتبه ی اول تا سوم اولویت میزان استفاده است و خبرگزاری فارس در رتبه نخست رسانه ی ارتباطی قرار گرفت. زیر نویس تلویزیونی به عنوان روش اطلاع رسانی در حد متوسط عنوان شد. عادات رسانه ای مشتریان بانک سینا استفاده از اینترنت جهت سرگرمی، استفاده از شبکه خبر و یک در پیگیری اخبار و جذاب ترین برنامه تلفن همراه شبکه های اجتماعی، جذاب ترین برنامه اجتماعی تلگرام و همچنین زیر نویس تلویزونی جز مناسب ترین شیوه ی تبلیغات اعلام گردید. با توجه به نتایج حاضر، گروههای مختلف مشتریان بانک سینا بیشتر از اینترنت به عنوان کانال ارتباطی استفاده می کنند.</p>


  12. بررسی تاثیر قابلیت های شرکت بر ارزش مشارکتی و ارزش ویژه نام و نشان صنعتی (مورد مطالعه: مشتریان شرکت لوله سازی اهواز)
    زهرا ممبینی 774

    در شرایط فرارقابتی امروز، تولیدکنندگان باید برای حفظ و بهبود جایگاه خود در برابر سایر تامین کنندگان داخلی و خارجی از ارزش ویژه برند خود بهره بگیرند، اما مسئله این است که تامین کنندگان قطعات صنعتی آگاهی کافی ندارند که چه عواملی بر ایجاد و ارتقاء ارزش ویژه برند صنعتی آنها اثرگذار هستند. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر قابلیت های شرکت بر ارزش  مشارکتی و ارزش ویژه نام و نشان صنعتی مشتریان شرکت‌ لوله سازی اهواز می‌باشد. مدل تحقیق حاضر با اقتباس از مدل ژنگ و همکاران (2015‬) تهیه شده است. روش این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، مدیران ارشد 34 شرکت بزرگ کشور که جز مشتریان اصلی شرکت می باشند . برای گردآوری داده ها و اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه ای بر اساس طیف لیکرت استفاده ‌شده است. به‌ منظور تجزیه‌ و تحلیل و سنجش فرضیه¬ها از روش کمترین مربعات جزئی که یک رویکرد مبتنی بر واریانس است و به کمک نرم‌افزار Smart-PLS استفاده گردید. مطابق نتایج پژوهش، تمامی فرضیه‏ ها تایید شدند و تاثیر ارزش مشارکتی بر ارزش مشتری و تاثیر ارزش مشتری بر ارزش ویژه برند صنعتی با بالاترین ضریب تایید شد اما تاثیر قابلیت نوآوری بر ارزش ویژه برند صنعتی تایید نشد.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬


  13. بررسی تاثیر کسب دانش از رسانه‌های اجتماعی و جهت گیری بازار بر نوآوری برند با نقش تعدیل گر قابلیتهای‌ راهبردی رسانه های اجتماعی.
    محسن آمیان 774

     تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر کسب دانش از رسانه‌های اجتماعی و جهت گیری بازار بر نوآوری برند با نقش تعدیل¬گر قابلیت¬های‌ راهبردی رسانه¬های اجتماعی انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است، همچنین از لحاظ نحوه گرداوری توصیفی-همبستگی محسوب می¬شود. جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت¬هایی است که از رسانه‌های اجتماعی و شبکه¬های فضای مجازی استفاده می¬کنند. روش نمونه گیری تصادفی ساده است. با توجه به تعداد زیاد پاسخ¬دهندگان، با فرض نامحدود بودن جامعه، حجم نمونه 120 شرکت در نظر گرفته شده است. نتایج اصلی پژوهش نشان می-دهد که کسب دانش از رسانه¬های اجتماعی و جهت¬گیری فعال بازار بر نوآوری برند رسانه¬های اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین قابلیت¬های راهبردی رسانه¬های اجتماعی بر نوآوری برند تاثیر مثبت و معنا¬داری دارد. همچنین فرضیه تاثیر مثبت و معنادار جهت گیری انفعالی بازار بر نوآوری برند تایید نشد. در این پژوهش نقش تعدیل¬گر قابلیت¬های راهبردی رسانه¬های اجتماعی در رابطه بین جهت گیری فعال بازار و نوآوری برند مورد تایید قرار گرفته است و فرضیه نقش تعدیل گر قابلیت¬های راهبردی در رابطه بین جهت گیری انفعالی بازار با نوآوری برند و کسب دانش از رسانه¬های اجتماعی با نوآوری برند رد شده است. در پایان پس از تحلیل نتایج، پیشنهاد¬های پژوهشی و همچنین پیشنهاد¬هایی برای پژوهش¬های آتی ارائه شده است.


  14. بررسی عوامل موثر در موفقیت کمپین بازاریابی سببی و تمایل به خرید (مورد مطالعه: مصرف کنندگان شهر اهواز)
    زهرا اکبریان 774
  15. بررسی عوامل موثر بر عدم قطعیت راهبرد بازاریابی و پیامدهای آن در چگونگی ورود به بازارهای صادراتی (مورد مطالعه:بازار عراق)
    خدیجه احمدیان پور 774

    د.امروزه استراتژی بازاریابی مناسب به عنوان یکی از عوامل موثر در موفقیت بنگاههای تولیدی به شمار می¬آید و رشد تجارت جهانی و فعالیتهای خرید و فروش در جهان به طور فزاینده باعث افزایش اهمیت صادرات برای شرکت ها وکشورها شده است. در این تحقیق، با در نظر گرفتن عواملی مانند بکارگیری شبکه، میزان تجربه بین المللی مدیر و ادراک ونگرش مدیر بعنوان عوامل موثر بر کاهش عدم قطعیت استراتژی بازاریابی ، تاثیر این کاهش عدم قطعیت بر استراتژی اتخاذ شده توسط شرکتها مورد بررسی قرار گرفت.تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و نحوه گردآوری داده ها توصیفی است. پرسش-نامه این تحقیق در میان 108 شرکت فعال در زمینه صادرات به کشور عراق توزیع شد. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی در قالب نرم افزارهای SPSS (19) وSmart PLS2 استفاده شده است. پایایی پرسشنامه برای کلیه متغیرها با آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی بالای 7/0 است و روایی هم با تحلیل عاملی بررسی شد که شاخص¬ها مقادیر خوبی را نشان می¬دهند. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که در بین عوامل سه گانه که تاثیر آنها برکاهش عدم قطعیت استراتژی بررسی شد، تجربه بین المللی بیشترین تاثیر بر کاهش عدم قطعیت استراتژی بازاریابی داشته است. همچنین شرکت¬ها به سمت اتخاذ هر 4 استراتژی،یعنی استراتژی محصول،استراتژی قیمت¬گذاری و استراتژی ترفیعات وکانال توزیع خواهند رفت، و به سمت استراتژی ترفیعات تمایل بیشتری دارند.


  16. بررسی تاثیر نگرش مصرف کننده نسبت به کالاهای داخلی بر تمایل به خرید کالاهای خارجی با نقش تعدیل کنندگی سبک زندگی(مطالعه موردی: شهروندان شهر اهواز)
    لیلا حسنکی 774

     نگرش نقش بسیار مهمی در تصمیمات مصرف کننده برای خرید یا عدم خرید محصولات مختلف، ایفا می کند. به همین خاطر بررسی و مطالعه ی این متغیر می توان کلید حل شماری از مشکلات اقتصادی هر کشوری باشد. از اینرو، هدف از این مطالعه « بررسی نگرش مصرف کننده نسبت به کالاهای داخلی تاثیر آن بر تمایل به خرید کالاهای خارجی با نقش تعدیل کنندگی سبک زندگی » می باشد.
    جامعه آماری این پژوهش شهروندان شهر اهواز می باشد. پرسش¬نامه پژوهش در بین 450 نفر از جامعه¬ی آماری به صورت تصادفی ساده توزیع شد. از این تعداد 384 پرسشنامه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با پایایی ترکیبی سنجیده شد و مقدار آن برای تمامی سازه¬ها بالاتر از 0.7 شد. روایی پرسشنامه از سه حیث روایی ظاهری، محتوایی و سازه مورد تایید واقع شد. پژوهش حاضر شامل 6 فرضیه می¬باشد که با توجه به ماهیت تحقیق و بررسی علی فرضیه با کمک معادلات ساختاری از نرم افزار SPSS و Smart-PLS استفاده گردید. بعد از بررسی داده¬ها و تجزیه و تحلیل آنها، نتایج بدین صورت حاصل شد که بعد احساسی و رفتاری نگرش نسبت به کالاهای داخلی بر تمایل به خرید کالاهای خارجی تاثیر منفی می گذارد. همچنین سبک زندگی در رابطه ی بین بعد شناختی و بعد رفتاری و تمایل به خرید کالاهای خارجی به عنوان متغییر تعدیل گر شناخته شد.


  17. بررسی تاثیر شخصی¬سازی خدمات و قدردانی مشتری بر ارزش ویژه برند با نقش میانجی کیفیت رابطه خریدار-فروشنده
    سحر تیرانداز 774

    امروزه برند یکی از با ارزش¬ترین دارایی¬های شرکت در عرصه رقابت است. هرچه ارزش برند در ذهن مشتریان بیشتر باشد، شرکت¬ می¬تواند به منافع بیشتری از جانب مشتریان دست یابد. ارزش ویژه برند از مفاهیم مرتبط با برند است که برای ارزیابی برند به کار می¬رود. به باور پژوهشگران شخصی¬سازی خدمات و قدردانی مشتری از جمله عوامل موثر بر ارزش ویژه برند می-باشند. هدف این مطالعه بررسی تاثیر شخصی¬سازی خدمات و قدردانی مشتری بر ارزش ویژه برند با واسطه کیفیت رابطه است. تعداد 385 پرسشنامه در بین دانشجویان شهید چمران اهواز که از خدمات شرکت ایرانسل استفاده می¬کنند، توزیع شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SmartPLS 2.0بررسی شد و ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی همه متغیرها بالای 7/0 است. همچنین روایی پرسشنامه با روش تحلیل عاملی تاییدی انجام شد که شاخص¬های برازش از مقادیر خوبی برخوردار بودند. یافته¬های پژوهش نشان می¬دهند که شخصی¬سازی خدمات و قدردانی مشتری بر ارزش ویژه برند با واسطه کیفیت رابطه تاثیر گذار است. در این بین تاثیر شخصی¬سازی خدمات بر قدردانی مشتری بیشترین ضریب مسیر را در بین روابط مورد بررسی داشت و شخصی¬سازی خدمات 68 درصد تغییرات قدردانی مشتری را تبیین می¬کند. کمترین ضریب مسیر مربوط به تاثیر رضایت بر ارزش ویژه برند با مقدار 168/0 است.


  18. : بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتری (مورد مطالعه: مشتریان شعب بانک ملی شهرستان های بزرگ خوزستان )
    اکرم رضایی 773

    امروزه بازاریابی به شدت رقابتی شده است. چالشی که بازاریابان با آن مواجه هستند، پیدا کردن راهی برای افزایش وفاداری و حفظ مشتریان خود است. برای درک و شناخت این مهم راهکارهایی وجود دارد یکی از این راهکارها روشی شناخته شده تحت عنوان بازاریابی رابطه¬مند است که مشتریان ناراضی را محدود کرده و باعث افزایش یافتن مشتریان وفادار می¬شود. هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر بازاریابی رابطه¬مند بر وفاداری مشتری است و شامل 5 متغیر بازاریابی رابطه¬مند، کیفیت خدمات، هیجانات مشتری، کیفیت رابطه و وفاداری مشتری و 10 فرضیه است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان شعب بانک ملی شهرستان¬های بزرگ استان خوزستان است. با استفاده از پرسش¬نامه، اطلاعات از 394 نفر از مشتریان بانک جمع آوری شد. داده¬های جمع¬آوری شده با استفاده از نرم افزار (19)SPSS و LISREL (8.5) تجزیه و تحلیل شد. در این پژوهش برای نمونه¬گیری از روش تصادفی طبقه¬ای استفاده شده است و پایایی پرسش¬نامه از طریق آلفای کرونباخ محاسبه و تایید گردید. پس از گردآوری و تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از روش تحلیل ساختاری تاییدی (معادلات ساختاری)، نتایج پژوهش نشان داد بازاریابی رابطه¬مند، کیفیت خدمات، هیجانات مشتری و کیفیت رابطه بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد.


  19. بررسی رابطه جهت گیری های استراتژیک و قابلیت یادگیری بازار با قابلیت های بازاریابی و عملکرد مالی (مورد مطالعه: شرکت های تولیدی شهرک های صنعتی شهرستان اهواز)
    مرتضی عبیات 773
    چکیده امروزه سازمانها با محیطهای متغیر و پیچیده، تغییرات پیدرپی پارادایم‌ها و رقابت بدون مرز مواجه هستند. در نتیجه، حفظ بقا و ادامه آن در گرو داشتن قابلیتهای بازاریابی و منابع مالی قوی می‌باشد. از این رو، شناخت عواملی که منجر به ارتقای قابلیتهای بازاریابی و عملکرد مالی شرکتها شود، امری ضروری می‌باشد. از جمله عوامل موثر بر قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد مالی متغیرهای جهت‌گیری‌های استراتژیک و قابلیت یادگیری بازار می‌باشد. هدف از این تحقیق بررسی رابطه جهت‌گیری‌های استراتژیک وقابلیت یادگیری بازار با قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد مالی شرکت‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی اهواز می‌باشد. روش تحقیق همبستگی بوده که به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را شرکتهای تولیدی فعال درشهرکهای صنعتی واقع در اهواز تشکیل می‌دهد. نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انتخاب شد که با محاسبه حداقل حجم نمونه به روش کوکران، حداقل حجم نمونه 210 تعیین شد. براین اساس، 210 پرسشنامه توسط مدیران شرکت‌ها تکمیل شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات، با نرم افزار pls-smart و spss انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که جهت‌گیری‌های استراتژیک و قابلیت یادگیری بازار با قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد مالی رابطه مثبت و معناداری دارند و قابلیت‌های بازاریابی با عملکرد مالی مرتبط است. همچنین نشان داده شد قابلیت‌های بازاریابی در رابطه بین جهت‌گیری‌های استراتژیک و عملکرد مالی نقش میانجی دارد اما در رابطه بین قابلیت یادگیری بازار و عملکرد مالی نقش میانجی ندارد.
  20. بررسی رابطه بین درگیری ذهنی مصرف کننده با اثربخشی تبلیغات
    ندا قائم نیا 773
    مفهوم درگیری ذهنی نقش مهمی را در توضیح رفتار مصرف‌کننده ایفا می‌کند، همچنین، سطح درگیری ذهنی مصرف‌کننده نسبت به طبقه محصول متغیر مهمی در رابطه با اثربخشی تبلیغات می‌باشد. بویژه زمانی که از مدل آقایان کاپفر و لورنت(۱۹۸۵) که شامل: علاقه‌مندی به محصول، ارزش مبتنی بر لذت، ارزش نمادین، احتمال ریسک و اهمیت ریسک‌ می باشد، استفاده شود. علاوه‌براین، اثربخشی تبلیغات اغلب از یک منظر بررسی می‌شده است مثل نگرش نسبت به تبلیغ. بنابراین این پایان‌نامه بر بررسی رابطه بین درگیری ذهنی مصرف‌کننده و اثربخشی تبلیغات تمرکز دارد. نمونۀ این پژوهش شامل ۳۹۷ دانشجو می‌باشد که بوسیله روش تصادفی طبقه‌ای از دانشگاه شهید چمران اهواز انتخاب شده‌اند و سپس تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده بوسیله پرسشنامه از طریق روش مدل‌سازی مسیری با کمک نرم‌افزار اسمارت پی.ال.اس 2.0مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد میزان درگیری ذهنی مصرف‌کننده رابطه معناداری با اثربخشی تبلیغات دارد و همین درگیری ذهنی، مصرف‌کننده را به پاسخ رهنمود می‌سازد.
  21. بررسی تاثیر عوامل درون فروشگاهی و عوامل موقعیتی بر رفتار خرید آنی (مورد مطالعه: خریداران در مراکز و فروشگاه‌های بزرگ خرید کلانشهر اهواز)
    مریم سواری 773

     رفتار خریدآنی یک پدیده رایج رفتار مصرف¬کننده و یک نقطه کانونی قابل توجه، برای فعالیت¬های بازاریابی به شمار می-رود. در این پژوهش تاثیر عوامل درون¬فروشگاهی(عوامل محیطی، اجتماعی، عوامل مربوط به طراحی) و عوامل موقعیتی(پول و زمان در دسترس) بر رفتار خریدآنی مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و نحوه¬گردآوری داده¬ها توصیفی-علی است. جامعه¬آماری پژوهش خریداران مراکز خرید و فروشگاه¬های بزرگ شهر اهواز می¬باشند. از روش نمونه¬گیری خوشه¬ای برای انتخاب نمونه مورد نظر استفاده گردید. 400 پرسشنامه پژوهش بین خریداران توزیع و جمع¬آوری شد. تجزیه و تحلیل داده¬ها بااستفاده از نرم¬افزارهای SPSS و روش معادلات ساختاری(LISREL) صورت گرفت و نتایج نشان داد که عوامل ¬درون¬فروشگاهی و موقعیتی از طریق تمایل به خریدآنی بر رفتار خریدآنی تاثیر دارند و هم¬چنین تمایل به خریدآنی تاثیر مستقیمی بر رفتار خریدآنی دارد.


  22. بررسی تاثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر پاسخ رفتاری مصرف کنندگان )مورد مطالعه: مصرف کنندگان گوشی تلفن همراه در دانشگاه شهید چمران اهواز)
    منظر خواجه 773

    امروزه مشتری به عنوان یک سرمایه ارزشمند برای شرکت¬هاست و هدف اصلی تصمیم¬ها و فعالیت‌های بازاریابی دریافت پاسخ رفتاری مثبت مشتریان هدف است. در این تحقیق، با در نظر گرفتن تمایل به پرداخت قیمت بیشتر، ترجیح نام و نشان تجاری، قصد خرید، تبلیغات دهان به دهان به عنوان ابعاد پاسخ رفتاری مصرف کنندگان محصولات یک نام و نشان تجاری، تاثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر آن مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و نحوه گردآوری داده ها توصیفی است. پرسش¬نامه این تحقیق در میان 376 نفر از دانشجویان دارنده گوشی تلفن همراه که به صورت تصادفی انتخاب شدند توزیع شد. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی در قالب نرم افزارهای SPSS (16.00) و LISREL (8.8) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که ارزش ویژه نام و نشان تجاری تاثیر مستقیمی بر همه ابعاد چهارگانه پاسخ رفتاری مصرف کنندگان دارد.


  23. بررسی تاثیر اعتبار فروشنده بر قصد خرید مشتریان ( مورد مطالعه: خریداران خدمات بیمه ایران در کلان شهر اهواز)
    حیدری-بهروز 772

    صنعت بیمه یکی از صنایع خدماتی است که نقش به سزایی در اقتصاد هر کشوری ایفا می¬کند و از طرفی خود به شدت تحت تاثیر رقابت قرار دارد.از آنجایی که شرکت¬های فعال در صنعت بیمه از جمله شرکت¬هایی خدماتی هستند که مشتریان آنها به مقدار کافی از محصولاتشان خریداری نمی¬کنند، باور بر این است که باید محصولاتشان فروخته شود نه اینکه خریداری گردد، در واقع در چنین شرکت¬هایی، فروش نقشی اساسی ایفا می¬کند. با توجه به مطالعات کمی که در زمینه فروشندگی و تاثیر ویژگی¬های فروشنده بر قصد خرید انجام شده است و نقش مهمی که فروشندگان در صنعت بیمه دارند، نیاز به مطالعه بیشتر در زمینه این موضوع محسوس است. بنابراین، این تحقیق با هدف بررسی تاثیر اعتبار فروشنده بر نگرش و قصد خرید مشتریان صنعت بیمه انجام شده است. جامعه آماری کلیه مشتریان خدمات بیمه ایران در شهر اهواز می باشد. حجم نمونه 384 نفر تعیین شد که برای اطمینان بیشتر 400 پرسشنامه بین اعضای نمونه توزیع گردید. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی در قالب نرم¬افزارهای( SPPS22.0) و( LISREL8.8) استفاده شده است. در این پژوهش تمامی فرضیه¬های مورد بررسی جز تاثیر تخصص فروشنده بر قصد خرید مشتریان مورد تایید قرار گرفته اند.


  24. بررسی تاثیر عوامل شناختی و احساسی بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری
    فعلی-راضیه 772

    بخش خدمات در اغلب کشورها بالاترین ارزش افزوده و سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و زیربخش¬های متعددی دارد که یکی از مهم¬ترین آن-ها بخش گردشگری است. گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی کشورها ایفا می کند و توسعه آن یکی از کم هزینه¬ترین روش¬های اشتغال¬زایی است. با توجه به اهمیت تبلیغات دهان به دهان به عنوان یک منبع اطلاعاتی و تاثیر آن بر شکل¬گیری تصویر ذهنی مقصد و شخصیت مقصد و نیز تاثیر این دو بر اعتماد مقصد و رابطه تنگاتنگ این متغیرها با رضایت از مقصد و در نهایت تاثیر آن¬ها بر وفاداری گردشگران، تحقیق حاضر در پی این سوال است که آیا تبلیغات دهان به دهان برتصویر ذهنی مقصد، شخصیت مقصد، اعتماد به مقصد، رضایت از مقصد و وفاداری به مقصد تاثیر معناداری دارد؟
    جامعه آماری این تحقیق، گردشگران ایرانی بازدید کننده از شهرهای خرم¬آباد، اصفهان و شوش می¬باشد. از روش نمونه¬گیری تصادفی برای انتخاب نمونه مورد نظر استفاده گردید و حجم نمونه 384 نفر برآورد شد. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی در قالب نرم¬افزارهای SPPS(22.0) و LISREL(8.8) استفاده شده است. تمامی فرضیه¬های مطرح شده پژوهش، جز تاثیر مستقیم تبلیغات شفاهی بر شخصیت و تاثیر مستقیم اعتماد بر وفاداری، تایید شده است.
     


  25. بررسی تاثیر دانش و نگرانی زیست محیطی بر قصد خرید سبز با توجه به نقش میانجی نگرش زیست محیطی (مورد مطالعه: شهروندان اهوازی)
    یعقوبی زاده-زینب 772

     پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر دانش، نگرانی و نگرش زیست محیطی بر قصد خرید سبز شهروندان اهوازی صورت گرفته است. بر این اساس، نمونه ای مشتمل بر 400 نفر از شهروندان اهوازی به شیوه تصادفی در دسترس انتخاب گردیده و بررسی شدند. مدل مفهومی تحقیق بر مبنای مدل امان و همکاران (2012)، طراحی و بر مبنای آن، پرسشنامه ای طراحی گردیده و داده های مورد نظر جمع آوری گردید. در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید، نگرانی و نگرش زیست محیطی بر قصد خرید سبز اثر مثبت و معناداری دارند، درحالی که دانش زیست محیطی بر قصد خرید سبز تاثیری ندارد. علاوه بر آن مشخص گردید که نگرش زیست محیطی در رابطه ی بین دانش زیست محیطی و قصد خرید سبز نقش میانجی ندارد، ولی در رابطه ی بین نگرانی زیست محیطی و قصد خرید سبز نقش میانجی دارد. همچنین دانش زیست محیطی بر نگرش زیست محیطی تاثیر ندارد ولی نگرانی زیست محیطی بر نگرش زیست محیطی تاثیر دارد.


  26. بررسی عوامل موثر بر انتقال ارزش ویژه برند در وضعیت تغییر نام برند
    محمدمهدی سالارورزی 772

     در سال های اخیر، تغییر نام برند توسط بسیاری از شرکت ها مورد توجه قرار گرفته است.مهم ترین دغدغه ی مدیران شرکت ها در چنین وضعیتی این است که ارزش ویژه آن برند نزد مشتریان چه تغییری خواهد کرد؟ بدلیل آنکه شایع ترین نتیجه منفی تغییر نام برند، کاهش ارزش ویژه برند است. مصرف کنندگان در مواجهه با تغییر نام برند ممکن است ادراکات تصویر برند، کیفیت ادراک شده، آگاهی و وفاداری به برند را از دست بدهند. بنابراین در این مطالعه به دنبال بررسی عوامل موثر بر انتقال ارزش ویژه برند در وضعیت تغییر نام برند هستیم. از اینرو تاثیر متغیرهای آگاهی از تغییر نام برند، نگرش به تغییر نام برند، تعلق به برند اولیه ، شباهت دو برند و برند مادر بر ابعاد ارزش ویژه برند (کیفیت ادراک شده،تصویر برند و وفاداری به برند) مورد بررسی قرار گرفت. متغیرهای تحقیق از طریق پرسشنامه بررسی گردید. پس از تایید روایی و پایایی ابزار اندازه گیری، پرسشنامه در نمونه ای متشکل از 267 نفر از شهروندان اهوازی که با برند مورد مطالعه آشنایی دارند توزیع شد. از روش مدل سازی معادلات ساختاری بر پایه نرم افزار پی ال اس به منظور آزمون مدل استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد متغیرهای آگاهی از تغییر نام برند، نگرش به تغییر نام برند، ، شباهت دو برند و برند مادر تاثیر مثبت و معناداری بر انتقال ارزش ویژه برند دارند اما فرضیه تعلق به برند اولیه که نشان دهنده تاثیر منفی بوده است، رد شده است. به عبارت کلی تغییر نام برند می تواند موجب انتقال ارزش ویژه برند شود. همچنین کیفیت ادراک شده با تصویر برند و وفاداری و نیز تصویر برند با وفاداری تاثیر مثبت و معناداری را نشان داد.


  27. بررسی تاثیر تبلیغات و پیشبرد فروش بر خلق ارزش ویژه برند(مورد مطالعه: شرکت لوازم خانگی سامسونگ)
    الهه اسدالهی دهکردی 771
  28. بررسی رابطه بازارگرایی صادراتی با نوآوری و عملکرد شرکت‌های صادراتی استان خوزستان
    سیده مهناز موسوی 771

     چکیده:

    صادرات فرصت‌ رشد و توسعه را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند. میزان موفقیت یک شرکت در امر صادرات را می‌توان با عملکرد صادراتی آن ارزیابی نمود. از جمله عواملی که بر بهبود عملکرد صادراتی تاثیر میگذارند می‌توان به بازارگرایی صادراتی و نوآوری شرکت اشاره نمود. هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بازارگرایی صادراتی با نوآوری شرکت و عملکرد صادراتی و همچنین بررسی رابطه نوآوری شرکت با عملکرد صادراتی می‌باشد. پرسشنامه تحقیق بین مدیران ارشد 87 شرکت صادراتی در استان خوزستان بصورت تصادفی توزیع شده است و سپس داده‌های جمع‌آوری شده بوسیله پرسشنامه‌ از طریق روش مدل‌سازی مسیریPLS با کمک نرم‌افزار اسمارت پی. ‌ال‌. اس. مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که همه روابط مستقیم بین متغیرهای مدل یعنی بازارگرایی صادراتی، نوآوری شرکت و عملکرد صادراتی معنادار هستند و بازارگرایی صادراتی و نوآوری شرکت باعث بهبود عملکرد صادراتی می‌شوند.


  29. طراحی مدل بهینه جایگاه یابی نام و نشان تجاری (مورد مطالعاتی: صنعت خودروسازی)
    افشین قاسمی 770