26 10 2019 06:00
کد خبر : 1812603
تعداد بازدید : 39

سیستم مدیریت درخواست در خدمات فناوری اطلاعات

با سلام و احترام،

پیرو نامه 42723/02/3/98 مورخ 10/7/98، با عنایت به اهمیت پاسخگویی و نظم بخشی به نحوه رسیدگی به مشکلات و خدمات درخواستی حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه، و با توجه به کاهش تعداد کارشناسان پیمانکار پشتیبانی فناوری اطلاعات در سال جاری، اقدامات زیر در راستای توزیع صحیح خدمات رسانی، بهبود پاسخگویی و افزایش کیفیت کار انجام گرفته است:

  1. سیستم مدیریت درخواست (تیکت) یا helpdesk بعنوان مبنای ارسال هرگونه درخواست خدمات از کارشناسان مرکز و شرکت پشتیبان تعیین گردیده است. قابلیتهای بالای این سیستم باعث نظم بخشی به رسیدگی درخواستها و امکان نظارت بر نحوه رسیدگی می شود. شکل صفحه بعد جریان ارسال و رسیدگی به درخواستها را نشان میدهد.
  2. یک مرکز تماس در ساختمان مرکزی با شماره تماس 2500 تاسیس گردیده که پاسخگوی تماسهای تلفنی شما در پیگیری درخواست ها و مشکلات مربوطه میباشد. شماره داخلی 2500 برای کلیه تماسها با مرکز فناوری اطلاعات و شرکت پشتیبان در خصوص درخواست خدمات IT تعیین گردیده است.
  3. کارشناسان شرکت پشتیبان بصورت متمرکز و بر اساس درخواستهای ارسالی واحدها به مشکلات رسیدگی کرده و در صورت لزوم به محل مراجعه می نمایند. رسیدگی به تیکت های سایتها نیز به کارشناسان محترم سایتها سپرده خواهد شد.
  4. تلاش می شود مشکلات نرم افزاری هنگام تماس یا ارسال درخواست، بدون تاخیر و از راه دور  رفع گردد. سیستم دسترسی از راه دور به کارشناسان کمک می کند که در مورد مشکلات نرم افزاری، بدون نیاز به مراجعه حضوری مشکل را در اسرع وقت حل کنند. همکاری شما در بهره گیری از این سیستم موجب بهبود سطح خدمات خواهد شد.

عمده مواردی که برای آنها درخواست (تیکت) ثبت می گردد عبارتند از:

  1. قطعی تلفن، شبکه و سامانه ها
  2. مشکلات حساب کاربری و صفحات  در پرتال و سامانه های دانشگاه
  3. ایجاد حساب کاربری جدید در سامانه ها (مدارک مربوطه شامل حکم کارگزینی یا گواهی انتخاب واحد ضمیمه شود).
  4. مشکلات نرم افزارها و  سیستم عامل
  5. مشکلات سخت افزاری، شبکه، چاپگر، اسکنر و ...
  6. ایجاد دسترسی سرورهای دانشگاه برای شرکتهای پشتیبان سامانه ها (با تکمیل فرم مربوطه)

راهنمای استفاده از سامانه helpdesk ضمیمه میباشد.

ضمن تشکر فراوان از کلیه همکارانی که در اجرای این طرح ما را یاری نموده اند، خصوصا مسوولین محترم سایتها و مدیران و کارشناسان محترم IT در دانشکده ها، کلیه کاربران عزیز می توانند مشکلات سیستم مدیریت تقاضا و سرویس دهی پشتیبان را به داخلی 2064، شماره مستقیم 33330072 یا ایمیل it@scu.ac.ir گزارش نمایند. همچنین از همکاران بزرگوار خواهشمند است محتوای نامه 42723/02/3/98 که این نامه پیرو آن میباشد را مد نظر داشته باشند.

 

درج شده توسط: روابط عمومی دانشگاه