06 02 2022 06:12
کد خبر : 1806672
تعداد بازدید : 5

سرپرست مدیریت امور مالی دانشگاه منصوب شد

 

در ابلاغی از سوی دکتر علی‌محمد آخوندعلی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز دکتر اسماعیل مظاهری عضو هیئت‌علمی دانشکده‌ی اقتصاد و علوم اجتماعی به مدت دو سال به سمت سرپرست مدیریت امور مالی دانشگاه، منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در این ابلاغ آمده است:

به استناد ماده‌ی پنج آیین‌­نامه‌ی جامع مدیریت دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری (مصوب جلسه‌ی ۶۸۴  شورای عالی انقلاب فرهنگی) و ماده‌ی ۱۸ آیین‌نامه مالی و معاملاتی دانشگاه، پیشنهاد معاون محترم پشتیبانی دانشگاه و‌ مراتب تعهد و تجارب ارزنده‌ی جنا‌ب‌عالی به موجب این ابلاغ، با حفظ سمت آموزشی به مدت دو سال به سمت «سرپرست مدیریت امور مالی دانشگاه» منصوب می‌شوید. انتظار دارد با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و استفاده از تجربیات موجود، اجرای برنامه‌های زیر مورد توجه جناب‌عالی قرار گیرد:

۱- اعمال نظارت کارآمد بر رعایت کامل قوانین و مقررات مالی و معاملاتی و درپیش‌گرفتن تدابیر مناسب برای نگهداری حساب‌ها

۲- حفظ اسناد، دفاتر، مدارک مالی و اطلاعات نرم‌افزاری مربوط و تنظیم و ارایه‌ی دقیق و به‌هنگام گزارش‌های مالی 

۳- به‌کارگیری شیوه‌های مناسب در نگهداری و حراست از انواع اوراق بهادار، سپرده‌ها، وجوه و نقدینه‌های در اختیار امور مالی

۴- مراقبت همه‌جانبه در نگهداری حساب اموال غیرمصرفی و دارایی‌های دانشگاه

۵- کنترل بهینه چگونگی وصول درآمدهای اختصاصی، واریز آن‌ها به خزانه و سپس نحوه‌ی مصرف این‌گونه درآمدها 

۶- شفاف‌سازی هرچه دقیق‌تر هزینه‌ها و درآمدهای دانشگاه

۷- ارایه‌ی راهکارهای مناسب و عملیاتی برای کاهش هزینه‌های مازاد و غیرضروری و افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه

۸- بهینه‌سازی سیستم حسابداری تعهدی با رفع نقص‌های احتمالی اجرای این سیستم

امید است با توکل بر خداوند متعال، بهره‌گیری از مبانی علمی و راهبردهای دولت مردمی، در بسترسازی برای ارتقای جایگاه دانشگاه و انجام وظایف محول‌شده موفق و سربلند باشید.

همچنین دکتر علی‌محمد آخوندعلی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه‌ای از تلاش‌های عباس مزارعیان مدیر پیشین امور مالی دانشگاه تقدیر کرد و از وی خواست در راستای اهداف مرتبط با مدیریت دانش در دانشگاه و به منظور ثبت، تجارب خود از جمله دستاوردها و ناکامی‌­ها، فرصت­‌ها و چالش­‌ها و پیشنهادهای اجرایی را برای مدیران بعدی مکتوب نموده و برای بهره­‌برداری آیندگان، به بانک مدیریت دانش نزد دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه هدیه نماید.

درج شده توسط: روابط عمومی دانشگاه