02 03 2020 08:28
کد خبر : 1811795
تعداد بازدید : 1

تمهیدات آموزشی در تعطیلات جاری

با سلام و احترام

احتراما با توجه به تعطیلات پیش آمده ناشی از شرایط خاص کنونی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن آرزوی سلامتی برای همه هم وطنان، همکاران و دانشجویان عزیز، از همکاران ارجمند جهت برگزاری کلاس های جبرانی پس از تعطیلات نوروزی دعوت می نماید. در این راستا توجه همکاران به موارد زیر جلب می گردد.  

1- بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت های همکاران هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در این ایام به روال معمول ادامه می یابد. در صورت لزوم، همکاران می توانند از مرخصی استحقاقی خود استفاده نمایند. 2- پیشنهاد می شود جلسات دفاع دکتری و کارشناسی ارشد که تاریخ برگزاری آنها در اسفند ماه تعیین شده است به زمانی در فروردین ماه 1399 تغییر یابد. با این وجود، در صورت موافقت استادان راهنما، مشاور و داوران و دانشجو با حداقل شرکت کنندگان و بدون نیاز به سکونت در خوابگاه دانشجویی در تاریخ از پیش تعیین شده برگزار گردد. 3- به منظور تداوم فعالیت های آموزشی و جلوگیری از وقفه بیشتر در امور آموزشی پیشنهادات زیر به همکاران ارجمند برای پیگیری آموزش در "دروس نظری" ارائه می گردد.

استادان محترم می توانند بخشی از محتوای آموزشی دروس نظری خود را بطور غیرحضوری و مجازی (حداکثر معادل جلسات لغو شده) به دانشجویان ارائه نمایند.

محتوای آموزشی می تواند شامل: ارائه جزوات درسی، ارائه اسلایدهای آموزشی، ارائه فیلم های آموزشی و ارائه سخنرانی (به صورت صوتی و برخط) باشد.

 روش های ارائه محتوا به دانشجویان:

"راهنمای ارائه مجازی دروس" در سامانه های زیر به زودی در این لینک قرار داده می شود:

http://scu.ac.ir/web/education

 

1-پرتال دانشگاه (http://scu.ac.ir/)

با توجه به بارگذاری طرح درس مقاطع تحصیلات تکمیلی بر روی صفحه شخصی استادان ارجمند، در حال حاضر امکان بارگذاری سایر فایل ها نیز بر روی صفحه شخصی همکاران وجود دارد. کارشناسان پرتال دانشکده ها می توانند در این خصوص استادان محترم را راهنمایی کنند.

 

2-سامانه درس افزار دانشگاه (http://coursework.scu.ac.ir/)

این سامانه که توسط گروه مهندسی کامپیوتر  دانشگاه  طراحی شده است آماده ارائه خدمات به همکاران خواهد بود. امکانات این سامانه تا حدودی مشابه سامانه آموزش های مجازی دانشگاه (LMS) است. کاربران می توانند برای استفاده به راهنمای سامانه مراجعه نمایند.

 

3-سامانه آموزش های مجازی دانشگاه (http://lms.scu.ac.ir/)

استادانی که تمایل به استفاده از این سامانه را داشته باشند می توانند اطلاعات خود را در فایل اکسل ضمیمه وارد کرده و در نهایت فایل مجموع استادان دانشکده به مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه ارسال گردد. پس از ثبت اطلاعات درس در سامانه، نام کاربری استاد معادل نام کاربری سامانه سما بوده و رمز عبور آن کدملی استاد می باشد. برای دانشجویان نام کاربری کدملی و رمز عبور شماره دانشجویی خواهد بود.

در این سامانه امکان برگزاری کلاس آنلاین برای دانشجویان وجود دارد که لازمه آن حضور آنلاین و همزمان دانشجویان و استاد است. البته پس از برگزاری جلسه آنلاین، امکان ضبط و بارگذاری آن بر روی سامانه برای استفاده بعدی دانشجویان نیز وجود دارد. کاربران می توانند برای استفاده به راهنمای سامانه مراجعه نمایند.

  

4-سامانه آموزش مجازی سما لایو (https://coursera.samalive.ir/)

این سامانه مشابه سامانه آموزش های مجازی دانشگاه (LMS) است.

 

در تهیه محتوای آموزشی مذکور می توان از روشهای مختلف زیر کمک گرفت:

ضبط صدا توسط موبایل و دیگر امکانات

ضبط فیلم توسط نرم افزارهای تصویربرداری از صفحه نمایش

استفاده از نرم افزارهای حرفه ای تر مانند Camtasia

استادان گرامی در صورت تهیه مطالب درسی به طور مجازی مراتب را به اطلاع مدیر گروه و دانشجویان خود برسانند. در خصوص دروس عمومی در صورت لزوم استادان اطلاعات تهیه دروس مجازی خود را به معاونت آموزشی اعلام نمایند تا در قسمت  "راهنمای ارائه مجازی دروس" برای اطلاع دانشجویان قرار گیرد.

 

مدیران محترم گروه های آموزشی لازم است که مراتب انجام آموزش مجازی را به تفکیک جلسات برای دروس اقدام شده بررسی نموده و به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ارسال کنند. تایید جلسات مجازی توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده معادل برگزاری کلاس خواهد بود.

تصمیم گیری در خصوص بازنگری تقویم آموزشی این نیمسال در زمان مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

 

 

درج شده توسط: روابط عمومی دانشگاه