الاسيت ببليشر

Return to Full Page

37831

37831




            
  

معرفی دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی


مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است. زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • اصول‌ حسابداری
  • ریاضیات و کاربردان درمدیریت
  • آمار و کاربرد آن‌ در مدیریت
  • مبانی مدیریت اسلامی الگوهای آن
  • اقتصاد خرد
  • حقوق اساسی
  • مبانی سازمان‌ و مدیریت‌
  • کامپیوتر و کاربرد آن‌ در مدیریت‌
  • اقتصاد کلان
  • مدیریت‌ رفتار سازمانی
  • تحقیق‌ در عملیات‌
  • زبان عمومی
  • زبان تخصصی
  • مدیریت‌ منابع‌ انسانی
  • مدیریت مالی
  • روش تحقیق در مدیریت
  • پول و ارز و بانکداری
  • تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
  • توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
  • حسابرسی
  • سازمانهای پولی و مالی بین المللی
  • بازرگانی بین الملل
  • بازاریابی و مدیریت بازار
  • معارف اسلامی
  • حقوق بازرگانی
  • مدیریت تولید
  • سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع
  • سیستم های اطلاعاتی مدیریت
  • بازاریابی بین الملل
  • سیاست های پولی و مالی
  • حقوق بارزگانی بین الملل
  • بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
  • روانشناسی کار

آینده شغلی:

فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار مشغول شوند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما این مهم منوط به کسب مهارتهای ضمن تحصیل و کسب تجربه می باشد و تنها با اخذ مدرک دست یافتنی نیست.

برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و تجاری (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL و ... )