طرح درس بازاریابی نوآورانه و کارآفرینی
طرح درس
طرح درس
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: ed.mahmoodi@scu.ac.ir | مرتبة علمی: استادیار | نام و نام خانوادگی استاد: ادریس محمودی |
نیمسال تحصیلی: اول 99-1398
| گروه: مدیریت بازرگانی | دانشکده: اقتصاد و علوم اجتماعی |
تعداد واحد: | نام درس: بازاریابی نوآورانه و کارآفرینی | دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد
|
جایگاه درس در برنامة درسی دوره:: تخصصی | ||
هدف کلی:
هدف کلی این دوره عبارت است از:
| ||
اهداف یادگیری: آشنایی با موارد زیر میباشد:
| ||
رفتار ورودی:
| ||
مواد و امکانات آموزشی:
| ||
روش تدریس:
| ||
وظایف دانشجو:
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی:
| ||
منابع درس:
|
همکاران ارجمند میتوانند برای آگاهی بیشتر درباره روشها و فنون تدریس و بهویژه روش تهیه طرح درس، نگاه کنند به: حسن شعبانی، مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، 2 جلد، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، 1390.
هفتة یکم (23/6/98 تا 29/6/98) 1 مقدمه1-1 بازاریابی کارآفرینانه چیست؟ |
هفتة دوم (30/6/98 تا 5/7/98) 2 ماهیت شرکتهای کوچک و متوسط اندازه (SME’s)1-2 یک شرکت کوچک و متوسط ( SME) چیست؟ طبقهبندی کسب و کارهای کوچک 2-2 عوامل موثر بر بازاریابی در شرکتهای کوچک و متوسط 2-2-1 اثر اندازه 2-2-2 دسترسی به منابع 2-2-3 جهت گیری بازار و هوش بازاریابی 2-2-4 جهت گیری بازاریابی و چرخه عمر کسب و کار
|
هفتة سوم (6/7/98 تا 12/7/98) 3 مالکان کسب و کارهای کوچک و محیط آنها3-1-1 کارآفرینان و مدیران شرکت 3-1-2 فرهنگ کارآفرینان و خصوصیات فردی 3-2 رویکرد کارآفرینی 3-3 محیط و فرصت ها 3-3-1 محیط خارجی: عوامل نهادی تاثیر گذار بر شرکتهای کوچک و متوسط 3-3-2 رقبا، تامین کنندگان، واسطه ها و مصرف کنندگان |
هفتة چهارم (13/7/98 تا 19/7/98) 4 شناخت کارآفرینی و یادگیری4-1 شناخت کارآفرین و یادگیری تجربی کالب 4-2 نهادها و رفتارهای کارآفرینی 4-3 انطباق کارآفرینان محیط |
هفتة پنجم (20/76/98 تا 26/7/98) 5 استراتژی رشد در بستر شرکتهای کوچک و متوسط5-1 عوامل مؤثر بر رشد اقتصادی شرکتهای کوچک و متوسط 5-1-1 فرهنگ مالک-مدیر 5-1-2 منابع در دسترس 5-1-3 ویژگیهای شخصی مالک کسب و کار 5-1-4 اندازه شرکت و مرحله زندگی 5-1-5 رقابت و سایر محدودیت های بازاریابی |
هفتة ششم (27/7/98 تا 3/8/98) 5-2 تنوع محرکهای رشد 5-3 تمایز در مقابل استراتژیهای من-نیز[1] 5-4 تصمیم گیری و عملکرد بازاریابی: معیارهای شرکتهای کوچک و متوسط 5-4-2 معیارهای تصمیم گیری بازاریابی با اطلاع و نظارت بر عملکرد |
هفتة هفتم (4/8/98 تا 10/6/98) 6 نقش اطلاعات ساختاریافته بازاریابی در تصمیمگیری شرکتهای کوچک و متوسط6-1 رابطه بین رشد اقتصادی و استفاده از اطلاعات 6-2 انواع، منابع و فراوانی استفاده اطلاعات 6-3 هوش بازاریابی: ویژگیهای مالک-مدیران و شرکتهای کوچک و متوسط |
هفتة هشتم (11/8/98 تا 17/8/98) 7 استراتژیهای بینالمللی شدن7-1 راهکارهای بینالمللیشدن: تواناکنندهها، انگیزهها و مدلها 7-1-1 تواناکنندههای بینالمللی شدن 7-1-1 انگیزههای بینالمللی شدن 7-1-3 مدل های بین المللی شدن 7-2 استراتژیهای بین المللی شدن |
هفتة نهم (18/8/98 تا 24/8/98) 8 گزارههای ارزش: نحوه ارائه پیشنهاد شرکتهای کوچک و متوسط8-1 درک مفهوم ارزش 8-2 بخشبندی بازار 8-3 بخشبندی اجتماعی-جغرافیایی-جمعیتشناختی 8-4 روششناسی جمعیت شناختی و تقسیم بندی جغرافیایی |
هفتة دهم (25/8/98 تا 1/9/98) 8-4-1 ویژگی های طبقه بندی ارائه روش ACORN توسط شرکت CACI ارائه روشMOSAIC توسط شرکت Experian روش CAMEO 8-4-2 نقاط قوت و ضعف تقسیم بندی اجتماعی و جغرافیایی |
هفتة یازدهم (2/9/98 تا 8/9/98) 8-5 بخشبندی روانشناختی 8-5-1 نقاط قوت و ضعف بخشبندی روانشناختی 8-5-2 بخشبندی رفتاری 8-5-3 ملاحظات در مورد انتخاب متغیرها و کاربرد بخشبندی کاربرد بخشبندی 8-6 هدفگذاری و جایگاهیابی 8-6-1 هدف گذاری |
هفتة دوازدهم (9/9/98 تا 15/9/98) جایگاهیابی 8-7 طراحی مفهوم محصول 8-7-1 سطوح دستکاری محصول 8-7-2 انواع محصولات |
هفتة سیزدهم (16/9/98 تا 22/9/98) 9 قیمت گذاری و تصمیمات توزیع در موقعیت ظرفیت توزیع کم9-1 استراتژی های قیمت گذاری 9-2 استراتژی های توزیع |
هفتة چهاردهم (23/9/98 تا 29/9/98) 10 ایجاد برند در شرکت های کوچک و متوسط10-1 کارکرد برندها و فعالیت برندسازی 1-1-10 کارکرد تمایز سازی 2-1-10 کارکرد ارتباطی: 3-1-10 کارکرد پیوندی 4-1-10 عنصر "ارزش" برندسازی |
هفتة پانزدهم (30/9/98 تا 6/10/98) 2-10 بیانیه مأموریت و تجربه مصرف کنندگان 3-10 اهمیت برندسازی و عوامل برندسازی موفق 1-3-10 چرا برند سازی مهم است؟ 2-3-10 عوامل موفقیت در برندسازی |
هفتة شانزدهم (7/10/98 تا 13/10/98) 11 مدیریت زنجیره تامین: شرکای شرکتهای کوچک و متوسط11-1 شرکای مختلف . . . مخاطبان مختلف 11-2 جریان های زنجیره تامین 11-3 ایجاد ارزش از طریق روابط |