طرح درس رفتار مصرف کننده
طرح درس
طرح درس
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: ed.mahmoodi@scu.ac.ir | مرتبة علمی: استادیار | نام و نام خانوادگی استاد: ادریس محمودی | ||||||||||||||
نیمسال تحصیلی: اول 99-1398
| گروه: مدیریت بازرگانی
| دانشکده: اقتصاد و علوم اجتماعی | ||||||||||||||
تعداد واحد: | نام درس: مدیریت رفتار مصرف کننده | دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد
| ||||||||||||||
جایگاه درس در برنامه درسی دوره:: اصلی | ||||||||||||||||
هدف کلی:
| ||||||||||||||||
اهداف یادگیری:
| ||||||||||||||||
رفتار ورودی:
| ||||||||||||||||
مواد و امکانات آموزشی:
| ||||||||||||||||
روش تدریس:
| ||||||||||||||||
وظایف دانشجو:
به غیر از مواردی که از قبل هماهنگ شده باشد (به قصد آموزش) موارد زیر ممنوع است و تکرار آن نمره منفی دارد:
| ||||||||||||||||
شیوه آزمون و ارزیابی:
آزمونها (در مجموع 15 نمره): هدف بررسی درک شما از تئوریها و مفاهیم رفتار مصرف کننده و توانایی بکارگیری آنها در موقعیتهای مختلف است. دو آزمون گرفته می-شود. آزمون نهایی ندارید. سؤالات آزمون چند گزینه ای است. هر آزمون طی یک جلسه کلاسی برگزار میشود (مدت آن 45 دقیقه، و تعداد آن 35 تا 40 سؤال است). بعد از آزمون و در ادامه کلاس، در مورد سوالات و پاسخ آنها بحث خواهد شد. آزمون اول تا پایان قسمت پادگیری و حافظه است. آزمون دوم تا پایان قسمت نگرش است. آزمون سوم مربوط به بقیه مباحث است. آزمون نهایی مربوط به تمام مباحث خواهد بود. ارائه فردی (2 نمره): هر دانشجو ملزم به ارائه تعیید شده است. هر ارئه 5 دقیقه زمان دارد. هدف ارائه: 1) کمک به بهبود مهادت ارائه در مقابل یک جمع کوچک، 2) نمایش دانش و درک شما از موضوعات مختلف رفتار مصرف کننده. تکلیف و زمان ارائه هر دانشجو به تصادف اتنتخاب میشود، هر تاریخ موضوعات متفاوت دارد (صفحه آخر سیلابس را ببینید). موضوع انتخابی باید با یکی از مباحث کلاسی مرتبط باشد. پروژه گروهی (3 نمره): کار تیمی 3 نفره خواهد بود. محصول، خدمت یا خرده فروشی خاصی در مورد گروه خاصی از مصرف کنندگان به عنوان پروژه پیشنهاد خواهد شد. تأکید بر بخشبندی مشتریان هدف خواهد بود، بررسی اینکه چطور هر بخش نیاز به محصول، خدمت یا خرده فروشی را شناسایی خواهد کرد. در این رابطه فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده از خرید تا استفاده تا (شاید) کنارگذاری را در بر خواهد گرفت. در پایان ترم یک نسخه تایپ شده، پرینت شده، با رعایت استانداردهای نگارش پروپوزال نویسی دانشگاه شهید چمران اهواز، تحویل خواهد شد و نیز ارائه گروهی در کلاس خواهید داشت. نمره تشویقی مشارکت کلاسی (5/1 نمره): حضور در کلاس و گوش دادن لازم است اما کافی نیست. برای کفایت حضور در کلاس مشارکت ضرورت دارد. ارائه مثالهای خوب، نکات قابل تأمل و هوشمندانه، و عملکرد شما در ارائه تکالیف کلاسی نمونه هایی از موارد مد نظر هستند. در هر جلسه بر مبنای مشارکت نمره 0 یا 1 به هر دانشجو داده میشود. در پایان مجموع نمرات مشارکت هر نفر بر تعداد جلسات برگزار شده تقسیم شده و در نمره 5/1 ضرب خواهد شد. | ||||||||||||||||
منابع درس:
|
همکاران ارجمند میتوانند برای آگاهی بیشتر درباره روشها و فنون تدریس و بهویژه روش تهیه طرح درس، نگاه کنند به: حسن شعبانی، مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، 2 جلد، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، 1390.
برنامه کلاسی
موضوع | تاریخ |
آشنایی با کلاس | هفتة یکم (23/6/98 تا 29/6/98) |
مقدمه ای بر رفتار مصرف کننده | |
ادراک | هفتة دوم (30/6/98 تا 5/7/98) |
یادگیری و حافظه | |
آزمون 1 | هفتة سوم (6/7/98 تا 12/7/98) |
انگیزش و عاطفه | هفتة چهارم (13/7/98 تا 19/7/98) |
خود مصرف کننده | |
شخصیت، سبک زندگی، ارزشها | هفتة پنجم (20/76/98 تا 26/7/98) |
نگرشها | |
مرور و یادآوری | هفتة ششم (27/7/98 تا 3/8/98) |
آزمون 2 | |
تغییر نگرش | هفتة هفتم (4/8/98 تا 10/6/98) |
تصمیم گیری فردی | هفتة هشتم (11/8/98 تا 17/8/98) |
خرید و کنارگذاری | هفتة نهم (18/8/98 تا 24/8/98) |
تأثیر گروهی و رسانههای اجتماعی | هفتة دهم (25/8/98 تا 1/9/98) |
درآمد، طبقه اجتماعی، خانواده | هفتة یازدهم (2/9/98 تا 8/9/98) |
خرده فرهنگها | هفتة دوازدهم (9/9/98 تا 15/9/98) |
اثرات فرهنگی | |
ایجاد و انتشار فرهنگی | هفتة سیزدهم (16/9/98 تا 22/9/98) |
مرور | هفتة چهاردهم (23/9/98 تا 29/9/98) |
آزمون 3 | هفتة پانزدهم (30/9/98 تا 6/10/98) |
ارائه | هفتة شانزدهم (7/10/98 تا 13/10/98) |