Faculty Members

Back

طرح درس تجارت و بازاریابی الکترونیکی پیشرفته

طرح درس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه شهید چمران اهواز

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

طرح درس ویژة درس‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آدرس ایمیل:

ed.mahmoodi@scu.ac.ir

مرتبة علمی: استادیار

نام و نام خانوادگی استاد: ادریس محمودی

نیمسال تحصیلی: اول 99-1398

گروه: مدیریت بازرگانی

دانشکده: اقتصاد و علوم اجتماعی

تعداد واحد: 2

نام درس:  تجارت و بازاریابی الکترونیکی پیشرفته

دورة تحصیلی:  کارشناسی ارشد

جایگاه درس در برنامة درسی دوره:

تخصصی-نظری

هدف کلی:

بررسی تجارت و بازاریابی الکترونیکی و نقش آن در طراحی و عملکرد کسب و کارها و آشنا ساختن دانشجویان با مفاهیم، مدل ها، تکنیک های طراحی و پیاده سازی سیستم های تجارت و بازاریابی الکترونیکی.

 

اهداف یادگیری:

مطالعه این درس به دانشجویان کمک می کند تا به این پرسش کلیدی پاسخ دهند که چگونه کسب و کارهای عمل گرایی داشته باشیم که از معیارهای عادی فراتر بروند؟ چگونه با ابزار فناوری، داده های خام بازاریابی را تبدیل به تحلیل های هوشمند درباره مشتریان به عنوان ذینفعان کلیدی کرده تا در عملکرد موثر باشند؟

رفتار ورودی:

آشنایی با مدیریت بازاریابی

آشنایی با مباحث کلیات علم اقتصاد، و مدیریت بازاریابی

مواد و امکانات آموزشی:

 

روش تدریس:

  1. سخنرانی
  2. پرسش و پاسخ

 

وظایف دانشجو:

  • حضور به موقع در کلاس ( آمادگی قبل از شروع هر جلسه و شرکت در مباحث کلاسی ضروری است).  غیبت از کلاس به معنای از دست دادن این درس و نمره خواهد بود..
  • انجام تکالیف ( تکالیف تعیین شده را به دقت و بر اساس اصول گزارش نویسی با رعایت استادنداردهای شیوه نامه نگارش طرح های پیوهسی دانشگاه شهید چمران اهواز تهیه نمایند).
  • مشارکت فعالانه
  • کار تیمی: در بازاریابی شایستگی فردی مهم است اما بدون برخورداری از قابلیت کار گروهی موفقت در امر تحلیل رفتار مصرف کنندگان سخت و مشکل است. پروژه های گروهی این توانایی را در شما بهبود میبخشد.
  • کار فردی: ارائه کوتاه در کلاس برای اثبات توانایی شما در فهم موضوعات رفتار مصرف کننده مهم است.

 

شیوه آزمون و ارزیابی:

عنوان

نمره

آزمون 1

3

آزمون 2

3

پروژه گروهی

3

ارائه فردی

2

ازمون نهایی

9

 

ارائه فردی (2 نمره):

هر دانشجو ملزم به ارائه تعیید شده است. هر ارئه 5 دقیقه زمان دارد.

هدف ارائه: 1) کمک به بهبود مهادت ارائه در مقابل یک جمع کوچک، 2) نمایش دانش و درک شما از موضوعات مختلف رفتار مصرف کننده.

تکلیف و زمان ارائه هر دانشجو به تصادف اتنتخاب میشود، هر تاریخ موضوعات متفاوت دارد (صفحه آخر سیلابس را ببینید).

موضوع انتخابی باید با یکی از مباحث کلاسی مرتبط باشد.

پروژه گروهی (3 نمره):

کار تیمی 3 نفره خواهد بود. محصول، خدمت یا خرده فروشی خاصی در مورد گروه خاصی از مصرف کنندگان به عنوان پروژه پیشنهاد خواهد شد. تأکید بر بخشبندی مشتریان هدف خواهد بود، بررسی اینکه چطور هر بخش نیاز به محصول، خدمت یا خرده فروشی را شناسایی خواهد کرد. در این رابطه فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده از خرید تا استفاده تا (شاید) کنارگذاری را در بر خواهد گرفت.

در پایان ترم یک نسخه تایپ شده، پرینت شده، با رعایت استانداردهای نگارش پروپوزال نویسی دانشگاه شهید چمران اهواز، تحویل خواهد شد و نیز ارائه گروهی در کلاس خواهید داشت.

نمره  تشویقی مشارکت کلاسی (5/1 نمره):

حضور در کلاس و گوش دادن لازم است اما کافی نیست. برای کفایت حضور در کلاس مشارکت ضرورت دارد. ارائه مثالهای خوب، نکات قابل تأمل و هوشمندانه، و عملکرد شما در ارائه تکالیف کلاسی نمونه هایی از موارد مد نظر هستند. در هر جلسه بر مبنای مشارکت نمره 0 یا 1 به هر دانشجو داده میشود. در پایان مجموع نمرات مشارکت هر نفر بر تعداد جلسات برگزار شده تقسیم شده و در نمره 5/1 ضرب خواهد شد.

منابع درس:

  1. حیدرزاده، کامبیز، رادفر، رضا (۱۳۹۰). مدیریت ارتباط با مشتریان. انتشارات سیته.
  2. حاجی حیدری، نسترن،، کیماسی مسعود و عمویی، علی (۱۳۹۳). توسعه چارچوبی جامع برای ارزیابی عملکرد بازاریابی با استفاده از رویکرد فراترکیب، فصلنامه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، شماره
  3. آقاجانی، حسن علی، محمدی، مرتضی و آقاجانی، علی اکبر (۱۳۸۶). به سوی یکپارچه سازی دیدگاه های ارزیابی عملکرد بازاریابی، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت
  4. مقالات مختلف مدیریت رابطه با مشتری و عملکرد بازاریابی
  5. جزوه کلاسی

همکاران ارجمند می‌توانند برای آگاهی بیشتر درباره روش‌ها و فنون تدریس و به‌ویژه روش تهیه طرح درس، نگاه کنند به: حسن شعبانی، مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، 2 جلد، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، 1390.

 

برنامه کلاسی

 

موضوع

تاریخ

مقدمه

استراتژی بازاریابی دیجیتال

هفتة یکم

(23/6/98 تا 29/6/98)

بازار پژوهی

جمعیت سپاری

هفتة دوم

(30/6/98 تا 5/7/98)

توسعه و طراحی وب

هفتة سوم

(6/7/98 تا 12/7/98)

وب نگاری

توسعه موبایل

هفتة چهارم

(13/7/98 تا 19/7/98)

بازاریابی ایمیل

تبلیغات آنلاین

بازاریابی رابطه ای

هفتة پنجم

(20/76/98 تا 26/7/98)

آزمون 1

هفتة ششم

(27/7/98 تا 3/8/98)

بازاریابی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو

هفتة هفتم

(4/8/98 تا 10/6/98)

تبلیغات ppc

بهینه سازی موتورهای جستجو ویدیو

هفتة هشتم

(11/8/98 تا 17/8/98)

کانال های رسانه های اجتماعی

هفتة نهم

(18/8/98 تا 24/8/98)

استراتژی رسانه های اجتماعی

هفتة دهم

(25/8/98 تا 1/9/98)

روابط عمومی وب

مدیریت شهرت آنلاین

هفتة یازدهم

(2/9/98 تا 8/9/98)

آزمون 2

هفتة دوازدهم

(9/9/98 تا 15/9/98)

کار کردن با موبایل  Mobile Engagement

هفتة سیزدهم

(16/9/98 تا 22/9/98)

مدیریت ارتباط با مشتری

هفتة چهاردهم

(23/9/98 تا 29/9/98)

وب آنالیتیک

بهینه سازی بحثها

هفتة پانزدهم

(30/9/98 تا 6/10/98)

ارائه­ها

هفتة شانزدهم

(7/10/98 تا 13/10/98)