15 04 2020 05:45
کد خبر : 1811622
تعداد بازدید : 4

صورتجلسه فوق العاده شورای دانشگاه مورخ 98/01/20

 

جلسه فوق العاده شورای دانشگاه با توجه به شیوع بیماری کرونا وبه‌منظور مراقبت از سلامتی جامعۀ دانشگاهی و رعایت فاصله ‌فیزیکی در اجرای سیاست­های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف پیشگیری از ایجاد وقفه یا اختلال در روند دانش‌آموختگی دانشجویان،ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، اشتغال دانش‌آموختگان، پذیرش دانشجویان نوورود در سال تحصیلی آینده، چهارشنبه مورخ 20/01/1399 به صورت مجازی تشکیل و دستورالعمل چگونگی ادامه نمیسال دوم سال تحصیلی 99-98  مطرح و با اکثریت آرا به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت.

  1. با توجه به عدم امکان حضور فیزیکی دانشجویان در آیندۀ نزدیک، تمام دروس نظری در تمام مقاطع تحصیلی تا پایان نیمسال جاری به‌طور مجازی و از طریق سامانه‌های معرفی‌شده از سوی دانشگاه برگزار می‌شود.دانشجویان لازم است برای اطلاع از نحوۀ ارائه هر درس به صفحۀ اول سایت دانشکدۀ خود مراجعه کنند که به‌زودی اطلاعات مربوط در آنجا قرار خواهد گرفت و برای پیگیری امور آموزشی خود با مدیر گروه آموزشی در ارتباط باشند.
  2. برگزاری کلاس­ها به‌طور مجازی و طبق دستورالعمل ارسالی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی (شمارۀ751/6/3/99 مورخ 23/1/99)برای اعضای محترم هیئت علمی الزامی است. لازم است کلاس‌های مجازی در سامانه‌های دانشگاه به‌نحوی برگزار گردد که محتوای آن‌ها برای یازده هفتۀ تحصیلی در بازۀ زمانیِ پس از تعطیلی دانشگاه، برای دفتر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه قابل بررسی بوده و تا 11/4/99 به اتمام برسد.
  3. از دانشجویان درخواست می­شود در فرایند آموزش مجازی حضور فعال داشته باشند.مسئولیت نظارت بر فعالیت دانشجو در فرایند آموزش مجازی بر عهدۀ استاد درس خواهد بود.
  4. برگزاری حضوری کلاس‌های عملی و کارگاهی و نیز امتحانات پایان نیمسال منوط به اطمینان از وضعیت سلامتی دانشجویان،عادی‌شدن شرایط و اعلام آن از سوی ستاد ملّی مدیریت کرونا و وزارت علوم، تحقیات و فناوری می­باشد.
  5. دروس عملی و کارگاهی که به‌شیوۀ مجازی قابل ارائه نیستند،پس از عادی شدن شرایط به­صورت حضوری و فشرده برگزار خواهند شد. در صورت عدم اتمام این دروس تا تاریخ۳۱/‏۰۶/‏۱۳۹۹دروس مذکور به‌صورت ناتمام به نیمسال بعد منتقل شده و در سقف واحدهای نیمسال بعد محاسبه نخواهد شد.
  6. حذف نیمسال برای رشته‌هایی که دروس آن‌ها به‌صورت مجازی ارائه شده، منتفی است؛ اماامکان حذف آن دسته ازدروس نظری یا عملی که از سوی دانشگاه ارائه نشده است، فراهم می­گردد. امکان حذف تکدرس برای دانشجویان مقطع کارشناسی به 2 درس افزایش خواهد یافت و شامل دروس عملی یا نظری-عملی نیز می‌شود. در این صورت اگر تعداد واحدهای دانشجو به کمتر از حد نصاب برسد، بلامانع است.
  7. به دلیل عدم اطمینان از فراهم‌شدن شرایط برای محافظت دانشجویان از ابتلا به بیماری کرونا و سرایت آن به دیگران، تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی خوابگاه و ارائۀ خدمات دانشجویی و رفاهی برای کلیه دانشجویان از جمله دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود ندارد. دانشجویانی که برای دفاع از پایان‌نامه یا پروپوزال فقط تا پایان نیمسال جاری فرصت دارند، می‌توانند دفاع خود را در صورت عادی شدن شرایط تا قبل از 31/6/1399 به‌صورت حضوری انجام دهند. با اینحال، امکان برگزاری جلسات دفاع از پروپوزال و پایان‌نامه از طریق ویدیوکنفرانس و به‌‌صورت مجازی وجود دارد و شیوه‌نامۀ آن به‌زودی تدوین و ابلاغ خواهد شد.
  8. آزمون جامع دانشجویان دکتری در صورت عادی شدن شرایط تا قبل از 15/4/99 در نیمسال جاری برگزار خواهد شد. در غیر اینصورت، این گروه از دانشجویان می‌توانند درخواست حذف نیمسال جاری را بدون احتساب در سنوات تحصیلی ارائه کنند. دانشجویانی که همۀ واحدهای درسی را گذرانده و حد نصاب معدل 16 را به دست آورده‌اند، اما موفق به شرکت در آزمون زبان انگلیسی نشده‌اند نیز مشمول این بند می‌شوند.
  9. در مورد حذف نیمسالِ دانشجویانی که نمی‌توانند پایان‌نامۀ خود را به‌طور غیرحضوری انجام دهند، با توجه به شرایط و مقتضیات تصمیم‌گیری خواهد شد. در این خصوص لازم است که دانشجو تقاضای خود را همراه با دلایل توجیهیِ استاد راهنما مبنی عدم امکان انجام غیرحضوری پایان‌نامه (به دلیل عدم دسترسی به ابزار و امکانات آزمایشگاهی) به مدیر گروه ارسال نماید تا از سوی معاونت آموزشی دانشکده بررسی گردد. در صورت تأیید نهاییِ تقاضا توسط مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، نیمسالِ حذف‌شده در شمار سنوات وی محسوب نمی‌گردد.
  10. شهریه‌های دروسی که حذف می‌گردد (حذف تک­درس و دروسی که به دلیل عدم امکان ارائه از سوی دانشگاه حذف می‌شوند)، همچنین شهریۀ پرداختی دانشجویانی که به تأیید دانشگاه نیمسال آن‌ها حذف شده باشد،برای نیمسال بعد به‌صورت بستانکار در حساب دانشجوباقی خواهد ماند.
  11. بررسی پرونده‌های متقاضیان پذیرش بدون آزمون در دفتر استعدادهای درخشان در اردیبهشت‌ماه به انجام می‌رسد. پس از اتمام بررسی‌ها، نتایج از طریق پورتال دانشگاه و دفتر استعدادهای درخشان اعلام می‌گردد. زمان مصاحبۀ داوطلبان دورۀ دکتریِ بدونِ آزمون، پس از ارسال پرونده‌ها به گروه‌های آموزشی در خردادماه اعلام خواهد شد.
  12. مهلت ثبت نمرۀ دروس ناتمامِ پروژه کارشناسیِ نیمسال اول 99-1398 در دانشکده، حداکثر تا30 خرداد تمدید می­گردد. دانشجو می‌تواند دروس پروژه و سمینار را به‌صورت مجازی به استاد ارائه دهد.
  13. اِعمالِ تخفیفِ هزینۀ اینترنت برای استفاده از سامانه‌های دانشگاه تاکنون به‌طور مستمر پیگیری شده و اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.
  14. موارد خاص مرتبط با شرایط نیمسال جاری که در این اطلاعیه نیامده است در شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یا در کمیسیون موارد خاص دانشگاه، به‌صورت موردی قابل بررسی است.در این خصوص لازم است که دانشجویان مسائل خود را به مدیر گروه یا آموزش دانشکده منتقل نمایند. درصورتی‌که حذف نیمسال به دلیل شرایط خاص باشد، بدون احتساب در سنوات تحصیلی محاسبه شده و شهریۀ آن برای دانشجویانِ شهریه‌پرداز به‌صورت بستانکار در حساب آن‌ها باقی خواهد ماند.
  15. دستورالعمل چگونگی دریافت غیرحضوری تقاضاهای آموزشی دانشجویان (مانند حذف درس و حذف نیمسال) متعاقباً وحداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد، لذا دانشجویان از هر گونه مراجعۀ حضوری به دانشگاه خودداری کنند.
  16. در مورد دروس گروه معارف به‌زودی اطلاعیه‌ای از طرف گروه معارف جهت ارائۀ دروس در سامانۀ درس‌افزار صادر خواهد شد.
  17. مرکز آزفای دانشگاه درصدد است تا دوره‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان را تا زمان عادی شدن شرایط به‌صورت مجازی برگزار نماید. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به مخاطبان اعلام خواهد شد.
  18. کلاس‌های آمادگی زبان انگلیسی ویژۀ دانشجویان دکتری که قبلاً در مرکز زبان دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، از تاریخ 28/1/99 در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 16-20 در سامانۀ آنلاین (http://meeting.sculms.ir/) دانشگاه برگزار می‌شود.
  19. محاسبۀ میزان اجاره‌بهای خوابگاه و اخذ آن از دانشجویان به نسبت مدت زمان حضور و سکونت آن‌ها در خوابگاه­ها صورت می‌گیرد و دانشجویان بابت ایام تعطیلی دانشگاه و خوابگاه­ها (صرفاً به دلیل شیوع ویروس کرونا) ملزم به پرداخت اجاره‌بها نخواهند بود.
  20. مفاد این اطلاعیه و تصمیمات اتخاذ شده با توجه به شرایط خاصِ موجود بوده و صرفاً برای نیمسال دوم سال تحصیلی99-1398 معتبر خواهد بود.
  21. راهنمای استفاده از سامانه‌های مجازی دانشگاه در نشانیhttps://b2n.ir/721703 بارگذاری شده است.

22-این دستورالعمل عیناً برای دانشجویان غیرایرانی نیز اجرا می­گردد.

    این دستورالعمل برای کلیه واحدهای دانشگاه لازم­الاجرا بوده و نظارت بر حسن انجام آن بر عهدۀ معاون آموزشی و تحصیلات      

     تکمیلی دانشگاه است.


 

درج شده توسط: روابط عمومی دانشگاه